Habitatge a Catalunya: El BOE Publica la declaració de 131 noves zones tensionades

Habitatge a Catalunya: El BOE Publica la declaració de 131 noves zones tensionades

2 de diciembre de 2024
xarxes socials API

Des del 9 d'octubre, Catalunya compta amb un total de 271 municipis amb control dels preus de lloguer. Aquest ajust inclou 131 nous municipis que se sumen als 140 ja declarats com a zones tensionades des del març. D'aquesta manera, més del 90% de la població catalana residirà en àrees amb un mercat de lloguer regulat, tal com permet la llei d'habitatge per a les comunitats autònomes. A Firhabit us parlem sobre l'augment de les zones tensionades.

 

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat oficialment les 131 noves zones tensionades en resposta a la sol·licitud de la Generalitat, que va introduir aquestes regulacions al període de Pere Aragonès (ERC) i que ara continua sota el govern de Salvador Illa (PSOE). Les gestions van començar a l'abril, després de l'entrada en vigor de les 130 primeres zones, i la seva aprovació requereix la revisió del Ministeri d'Habitatge i Agenda Urbana (MIVAU) per ser confirmades i publicades al BOE, tal com estableix la normativa d'habitatge.

 

L'augment de municipis sota control de preus coincideix amb la publicació d'un informe de la consellera de Territori i Habitatge, Sílvia Paneque, sobre el comportament dels lloguers durant el primer trimestre des de la implementació d'aquestes àrees. D'acord amb el Govern, a les 140 localitats on es van aplicar els controls, els lloguers van pujar un 0,1% en comparació de l'any anterior i van disminuir un 5% respecte al trimestre previ. En contrast, a les zones sense intervenció, els preus van pujar un 5% interanual i van baixar un 0,6% trimestral.

 

A Barcelona, ​​els lloguers van experimentar un increment interanual del 0,7%, tot i que entre l'abril i el juny van registrar una caiguda del 5,2%. Tot i això, el nombre de nous contractes va baixar un 10,7%, mentre que a la resta de Catalunya la disminució va ser de l'1,6%.

 

Des del Ministeri d'Habitatge valoren aquests resultats, indicant que les mesures han frenat la tendència d'alces contínues als preus de lloguer. A més, s'estableixen limitacions a la pujada de preus i beneficis fiscals per a petits propietaris, promovent així l'accés a un habitatge assequible.

Artículos recientes

Quant invertir en la reforma d'un bany i com optimitzar la despesa

14 de octubre de 2025 14/10/2025

xarxesAPI

Quant invertir en la reforma d'un bany i com optimitzar la despesa

Una de les preguntes més habituals en plantejar-…

Com saber quan és el moment ideal per vendre la teva llar

7 de octubre de 2025 07/10/2025

xarxesAPI

Com saber quan és el moment ideal per vendre la teva llar

Vendre un habitatge és una decisió que no s'ha d…

Colors, textures i llibertat: Com aconseguir un dormitori boho eclèctic autèntic

2 de octubre de 2025 02/10/2025

xarxesAPI

Colors, textures i llibertat: Com aconseguir un dormitori boho eclèctic autèntic

L'encant de l'estil bohemi resideix en la seva ll…

Puc cancel·lar el contracte amb la immobiliària si decideixo no vendre casa meva?

29 de septiembre de 2025 29/09/2025

xarxesAPI

Puc cancel·lar el contracte amb la immobiliària si decideixo no vendre casa meva?

Quan firmes un contracte d'exclusivitat amb una i…

Estàs preparat per a les despeses reals en comprar un habitatge?

19 de septiembre de 2025 19/09/2025

xarxesAPI

Estàs preparat per a les despeses reals en comprar un habitatge?

Comprar un habitatge implica molt més que pagar l…