Del Coliving al Senior Living: Tendències que transformen l’habitatge a Espanya

13 de marzo de 2025
xarxesAPI

El mercat immobiliari a Espanya està experimentant una transformació significativa impulsada pel creixement del segment “living”, que engloba models com el “Build to Rent” (BTR), “Flex Living”, “coliving” i “senior living”. Segons un informe, la inversió en aquest àmbit va arribar fins al tercer trimestre del 2024 als 2.500 milions d'euros, cosa que representa el 31% del total de la inversió immobiliària del país, amb un augment de l'1,5% respecte al mateix període del 2023. A Firhabit et parlem sobre aquestes tendències que estan transformant l'habitatge a Espanya.

 

Aquest augment reflecteix un canvi en les preferències d’habitatge a Espanya, influenciat per factors demogràfics, socials i econòmics. L'increment de les llars unipersonals, que ja superen el 25% del total, la mobilitat laboral més gran dels joves i la demanda de flexibilitat han canviat les expectatives dels llogaters. El sector “living” es presenta com la resposta a aquestes noves demandes, oferint habitatges flexibles, amb serveis integrats i adaptats a un estil de vida dinàmic.

 

El model “Build to Rent” ha guanyat popularitat, enfocant-se en edificis destinats exclusivament al lloguer gestionats per un sol operador. Aquests projectes, com Skyline a Madrid o BeCorp a Sant Just Desvern (Barcelona), combinen accessibilitat, serveis com gimnasos o coworking i contractes flexibles, atraient especialment aquells que busquen accés a l'habitatge més que la propietat. A més, la sostenibilitat, amb certificacions com BREEAM o LEED, juga un paper fonamental en aquests desenvolupaments.

 

El model “flex living” respon a la creixent demanda de professionals mòbils, expatriats i nòmades digitals. Aquest tipus d'habitatges permet estades de mesos a anys i es caracteritza per un disseny modular i flexible que optimitza l'experiència de l'usuari.

 

La sostenibilitat i la tecnologia són pilars en aquest sector, amb tècniques de construcció industrialitzada que redueixen residus i sistemes energètics eficients com a panells solars o la recol·lecció d'aigua de pluja. A més, la digitalització millora la gestió i comoditat dels llogaters, des de sistemes domòtics fins a aplicacions per gestionar contractes i serveis.

 

El model "senior living" està guanyant rellevància a causa de l'envelliment de la població, oferint habitatges adaptats i serveis integrats per a majors de 65 anys, especialment a ciutats com Màlaga, València o Alacant. A més, la reconversió d'oficines en habitatges, impulsada per la disminució de la demanda d'espais de treball físics, promou la regeneració urbana.

 

El sector "living" continuarà expandint-se el 2025, amb un enfocament a ciutats mitjanes com Saragossa, Sevilla i Alacant, i models com el "microliving" i el "cohousing" guanyant terreny com a solucions habitacionals més assequibles i col·laboratives. Aquest segment està reformulant la manera com es viu i s'inverteix en el mercat immobiliari espanyol.

Artículos recientes

Obres en patis interiors: el que diu la llei

19 de marzo de 2026 19/03/2026

xarxesAPI

Obres en patis interiors: el que diu la llei

A Firhabit, sabem que els patis interiors generen…

Responsabilitats legals per mal ús dels diners de la comunitat

13 de marzo de 2026 13/03/2026

xarxesAPI

Responsabilitats legals per mal ús dels diners de la comunitat

El mal ús dels diners de la comunitat de propieta…

Què esperar del mercat del lloguer el 2026

11 de marzo de 2026 11/03/2026

xarxesAPI

Què esperar del mercat del lloguer el 2026

L'any 2026 es presenta com a moment decisiu per a…

Prepara el teu habitatge per a vendre'l més ràpid

5 de marzo de 2026 05/03/2026

xarxesAPI

Prepara el teu habitatge per a vendre'l més ràpid

Vendre un habitatge va més enllà de publicar un a…

Què ha de saber un estranger abans de comprar casa a Espanya

27 de febrero de 2026 27/02/2026

xarxesAPI

Què ha de saber un estranger abans de comprar casa a Espanya

Comprar un habitatge a Espanya com a estranger és…